Lurer du på noe om vårt kredittkort ? Vi har laget en liste med de vanligste spørsmålene. Finner du ikke svaret selv, kan du alltid ta kontakt med oss, så hjelper vi deg!
Signaturberettiget/prokurist (eller andre med fullmakt) kan endre kredittgrensen på kredittkortet i Overblikk.
Signaturberettiget/prokurist (eller andre med fullmakt)kan søke om å endre kredittrammen til bedriften din gjennom Eika Kredittbank. Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon (+47) 915 03 850.
Ja, flere personer kan i fellesskap signere elektronisk med BankID på vegne av bedriften.
EHF står for Elektronisk Handels Format, som er et standard faktura format for elektroniske fakturaer.
Stadig flere bedrifter krever elektroniske faktura når de kjøper og selger produkter og tjenester. Der eFaktura blir tilgjengelig for privatkunder i nettbanken, kan EHF faktura gå rett inn til mottaket i regnskapssystemet ditt. Selskapet må være registrert i ELMA-registeret som mottaker av EHF før faktura kan opprettes.
Har du spørsmål vedrørende denne registreringen, ta kontakt med regnskapsføreren din.
Du kan bestille EHF-faktura ved å fylle ut det elektroniske skjemaet nedenfor eller sende oss nødvendige opplysninger på e-post til kundesenter@eika.no.
Du må oppgi følgende informasjon:
• Firmanavn
• Organisasjonsnummer
• Fornavn
• Etternavn
• E-post
• Telefon
Bestill EHF-faktura her
EHF-faktura har flere gunstige fordeler:
• Spar tid og ressurser på elektronisk håndtering av faktura
• Mindre tid til manuell behandling – mer tid til kjernevirksomheten din
• Elektronisk faktura, kreditnota og purring vil spare miljøet for papir og sending av dokumenter med fly- og biltransport til posten
• Bare ett sted å levere og hente dokumentene
Ja, vi tilbyr kredittkortet Business med privatansvar. Kortet anbefales først og fremst til enkeltmannsforetak.
Registeringsprosessen avhenger av hvilket kort du ønsker:
Oppgi bedriftens organisasjonsnummer og deretter klikk på Logg inn med BankID.
Merknad: Det er firmaets signaturberettiget som må logge inn med sin BankID.
Ønsker du å endre administrator på nytt, må du kontakte kundesenteret til vår samarbeidspartner på løsningen, Eedenbull. Du kan nå de på e-post customerhub@eedenbull.com
Vi har laget et par korte filmer som viser deg hvordan du kan lade eller tømme et Eika Utlegg.
Om en transaksjon mangler kvittering kan du sende et varsel til kortholder ved å trykke på "Be om kvittering" på den valgte transaksjonen.
Et varsel vil da bli sendt til kortholderen om at du har forespurt kortholderen om å laste opp kvittering. Når varselet er sendt vil det stå: "Forespørsel sendt".
Ved å gå inn på "Transaksjoner" på venstre side av hovedmenyen vil du få oversikt over transaksjonene til hver kortholder. Dersom en transaksjonen ikke har registrert en kvittering, kan du etterspørre denne ved å trykke på "Be om" under kvitteringer.
Da vil et varsel sendes til kortholder i appen "Mitt Bedriftskort". Når varselet er sendt vil det stå: "Forespørsel sendt"
Du kan enkelt sperre ansattes kort ved å gå til Dashbordet for Overblikk:
I appen kan du sperre kortet ditt midlertidig.
Slik gjør du det:
1. Trykk på "Innstillinger" nederst i hovedmenyen av skjermen din.
2. Om nødvendig, sveip mellom kortene til du finner det kortet du ønsker å sperre.
3. Trykk på "Sperr midlertidig". Kortet blir da sperret for bruk umiddelbart, med forbehold om reserverte beløp som ennå ikke er bokført.
Du kan endre PIN-koden til ditt Eika Utlegg slik:
1. Trykk på "Innstillinger" nederst i hovedmenyen.
2. Om nødvendig, sveip mellom kortene til du finner det du ønsker å endre PIN på.
3. Trykk på "Endre PIN".
4. Verifiser endringen av PIN med ansiktsgjenkjenning eller PIN-kode.
Merk! Det er ikke mulig å endre PIN-koden på Eika Bedrift.
Slik kan du laste opp en kvittering:
Alternativt kan du laste opp ett bilde av kvitteringen ved å trykke på "Kvitteringer" i hovedmenyen nederst på skjermen din. Da kan du velge det relevante kjøpet/transaksjonen fra listen over alle transaksjoner som ikke har kvittering.
Om en transaksjon mangler kvittering kan du sende et varsel til kortholder ved å trykke på "Be om kvittering" på den valgte transaksjonen.
Et varsel vil da bli sendt til kortholderen om at du har forespurt kortholderen om å laste opp kvittering. Når varselet er sendt vil det stå: "Forespørsel sendt".
Fakturaen vil lastes ned som PDF når du bekrefter ved å trykke på "Last ned" knappen.